Χιώτικη μαστίχα ευελπιστεί να πουλήσει στην Τουρκία, μαζί με σειρά από παράγωγα προϊόντα της, ο Γιάννης Μανδάλας, επικεφαλής της αλυσίδας ΜastihaShop της εταιρείας Μediterra, θυγατρικής της Ενωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου. Πρόκειται για στοίχημα που μάλλον θα κερδηθεί σε συνεργασία με εγχώριο επιχειρηματία μέσω καταστημάτων που θα ανοίξουν σε μεγάλες πόλεις της γειτονικής χώρας. Φυσικά, το εγχείρημα είναι και προσωπικό στοίχημα του χιώτη μάνατζερ, ο οποίος έπειτα από «περιπλάνηση» σε δύο μεγάλες εταιρείες της Αθήνας, μία κατασκευαστική και μία πληροφορικής, «επιστρατεύθηκε» πριν από περίπου μία δεκαετία να προσφέρει τις υπηρεσίες του στη Χίο.
Ολα άρχισαν μεταξύ 1998 και 2001, όταν τον κάλεσε
ο τότε νομάρχης του νησιού για να ασχοληθεί με θέματα περιφερειακής ανάπτυξης ως διευθυντής της ΕΝΑ Χίου Αναπτυξιακή. Εκεί γνώρισε σε βάθος το κανονιστικό πλαίσιο των επενδύσεων και τις αναπτυξιακές ευκαιρίες του νησιού. Η επόμενη πρόκληση που αντιμετώπισε, ήταν η αναδιοργάνωση της Ενωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου έπειτα από σχετική πρόταση το καλοκαίρι του 2001. Τα καταστήματα ΜastihaShop και η Μediterra ήταν και είναι μέρος αυτού του σχεδιασμού, και απώτερος στόχος του 48χρονου μάνατζερ είναι να κάμψει τον ανταγωνισμό που δέχεται από πολυεθνικές, δημιουργώντας επώνυμα προϊόντα με χιώτικη μαστίχα. Μία από τις τελευταίες καινοτομίες της Μediterra- με τζίρο 2,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους- αποτελεί μια κάψουλα με βάση τη μαστίχα, η οποία θα διανέμεται εντός των φαρμακείων. Την ίδια ώρα, που ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά το εν λόγω παραφαρμακευτικό προϊόν, το οποίο βοηθά στην πέψη, η εταιρεία προχωρά σε ριζικό «λίφτινγκ» στο δίκτυο των 12 καταστημάτων της. Στόχος, όπως εξηγεί ο επικεφαλής της εταιρείας, είναι «τα ΜastihaShop να μετατραπούν σε ελληνικά παντοπωλεία, από τα ράφια των οποίων θα διατίθενται προϊόντα μαστίχας, όπως τσίχλα μαστίχας, παγωτό, λικέρ μαστίχας και λουκούμι μαστίχας, αλλά και άλλα αντιπροσωπευτικά ποιοτικά προϊόντα ελληνικής παραγωγής».
Στον ίδιο χώρο θα γίνεται επίδειξη παραγωγής τσίχλας, λουκουμιού αλλά και γευσιγνωσία. Το μέλλον τόσο της μητέρας εταιρείας, της Ενωσης Μαστιχοπαραγωγών Χίου, όσο και της θυγατρικής της Μediterra στηρίζεται στις ιδιότητες της μαστίχας. Αυτές τις ιδιότητες θέλει να αξιοποιήσει ο κ. Μανδάλας, που έχει σπουδάσει Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά και Παιδαγωγικά, για να κερδίσει εκτός από την ελληνική αγορά και τις αγορές του Λονδίνου, του Παρισιού, της Νέας Υόρκης και της Κωνσταντινούπολης. Το πρώτο βήμα επέκτασης πάντως αναμένεται να γίνει από την Κωνσταντινούπολη, με τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος να σχεδιάζονται στα μέσα του 2011.
ΤΑ ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου