Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου 2010

Από Έλληνες εφοπλιστές το 22% των παγκόσμιων επενδύσεων

Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας  και ειδικότερα  στις ναυπηγήσεις πλοίων  βρίσκονται  το 2010 οι Έλληνες εφοπλιστές. Μετά την πτώση των τιμών, θεώρησαν ότι είναι ευκαιρία μία τέτοια επένδυση, την ίδια ώρα που η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την υπερπροσφορά χωρητικότητας.

Ειδικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει μέσα στο
 2010 7,78 δισ. δολ., ποσό που αντιστοιχεί στο 22% των συνολικών επενδύσεων που έχουν γίνει παγκοσμίως και ανέρχονται σε 36,1 δισ. δολ.

Τα στοιχεία παρουσίασε στο διεθνές συνέδριο «Greek Shipping Summit 2010», ο Σταύρος Χατζηγρηγόρης, γενικός διευθυντής της ναυτιλιακής εταιρείας Maran Tankers Management του Ομίλου Αγγελικούση.

Η κρίση έπληξε τη ναυπηγική βιομηχανία το 2009 όταν οι νέες παραγγελίες περιορίστηκαν μόλις στα 27,7 δισ. δολ. με τις ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων να βάζουν 2,3 εκ. δολ. ήτοι το 9% των επενδύσεων.

Σύμφωνα με τον Σταύρο Χατζηγρηγόρης οι λόγοι που οι Έλληνες στράφηκαν και πάλι στις ναυπηγήσεις είναι:

- Η ρευστότητα που έχουν πολλές εταιρείες από την "χρυσή εποχή" της Ναυτιλίας.

- Με τις τιμές χαμηλότερες μέχρι και 50% σε σύγκριση με το 2008 είναι πολλοί οι πλοιοκτήτες με μικρούς στόλους που θέλουν να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία.

- Μεγάλοι πλοιοκτήτες, που έχουν κλείσει παραγγελίες σε υψηλές τιμές, προχωράνε σε νέες για να μειώσουν το μέσο όρο του συνόλου της επένδυσής τους.

- Πολλοί πιστεύουν ότι εάν επενδύσουν σε περίοδο κρίσης όταν γυρίσει η αγορά θα έχουν μεγαλύτερη απόδοση οι επενδύσεις τους.

Στο μεταξύ, σε συνεχή εγρήγορση ζήτησε να βρίσκεται ο εφοπλιστικός κόσμος  ο Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Σπύρος Πολέμης επισημαίνοντας ότι η κρίση δεν έχει τελειώσει.
Στη διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο Greek Shipping Summit , ο Έλληνας εφοπλιστής τόνισε ότι είναι ανάγκη να υπάρξει σύνεση και υπομονή.

Όπως τόνισε:

- η αγορά συνεχίζει να πιέζεται από την υπερπροσφορά πλοίων, ενώ υπάρχει μεγάλος κίνδυνος, καθώς η κρίση δεν έχει ακόμα τελειώσει

- περισσότερες νέες παραγγελίες πλοίων θα υποσκάψουν την ανάκαμψή της

Ο Σπ.Πολέμης έφερε ως παράδειγμα την κρίση τοης δεκαετίας του '80 όταν η υπερπροσφορά χωρητικότητας οδήγησε σε πτώχευση πολλές ναυτιλιακές εταιρείες.
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου