Στην αγορά της Τουρκίας επεκτείνεται πρώτη φορά πίτσα ελληνικής προέλευσης καθώς οι Τούρκοι αποδεικνύονται φανατικοί οπαδοί αυτής της διατροφικής συνήθειας, με αποτέλεσμα οι ξένες πολυεθνικές αλυσίδες πίτσας να ανταγωνίζονται για να κερδίσουν μερίδια. Μπορεί πριν από κάποια χρόνια οι Τούρκοι να γνώριζαν μόνο το κεμπάπ, τα τελευταία πέντε χρόνια όμως η πίτσα έχει αρχίσει και «κλέβει» μερίδια αγοράς και ο κλάδος παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Τις προοπτικές αυτές σκοπεύει να εκμεταλλευθεί ο έλληνας επιχειρηματίας κ. Κ. Αντάρας , ιδιοκτήτης της Ρizza Fan, η οποία πρόκειται να αποκτήσει το πρώτο κατάστημα στην Κωνσταντινούπολη κατά τις επόμενες δύο εβδομάδες.
Οπως αναφέρει ο κ. Αντάρας το κατάστημα της Ρizza Fan, το οποίο αναμένει τις τελικές άδειες, βρίσκεται στην περιοχή του Sisli, η οποία θεωρείται από τις παλαιότερες συνοικίες στην ευρωπαϊκή πλευρά της Πόλης. Το νέο κατάστημα, με εμβαδόν 250 τ.μ., διαθέτει χώρους αποθήκευσης και παραγωγής, με δυνατότητα dining στο ισόγειο, ενώ το προσφερόμενο μενού της Ρizza Fan προσαρμόστηκε κατάλληλα, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις ιδιαίτερες συνήθειες της Τουρκίας, όπως η αντικατάσταση του χοιρινού με άλλα υλικά, π.χ. μοσχάρι, λόγω θρησκείας. Οι πρώτες ύλες θα εισάγονται στην Τουρκία κυρίως από την Ελλάδα, όπως σημειώνει ο κ. Αντάρας, καθώς οι τιμές είναι πολύ πιο ακριβές στη γειτονική χώρα. «Το τυρί, για παράδειγμα» αναφέρει «κοστίζει 3 ευρώ το κιλό στην Ελλάδα και 8 ευρώ στην Τουρκία. Για αυτόν τον λόγο, το τυρί, η ζύμη και η σάλτσα θα προέρχονται από την Ελλάδα, όπως άλλωστε και η εκπαίδευση του τουρκικού προσωπικού που έγινε στη χώρα μας». Οι διατροφικές συνήθειες και ο τρόπος ζωής των Τούρκων μοιάζει με των Ελλήνων, προσθέτει ο ίδιος επιχειρηματίας, «οπότε η απόφαση να διεισδύσουμε σε αυτή την αγορά δεν ήταν δύσκολη.Εκχωρήσαμε τα δικαιώματα του σήματος και της ανάπτυξης της Ρizza Fan στον τούρκο επιχειρηματία Ζeki Coruk, που είναι και ο master franchisee μας στην Τουρκία,ο οποίος έχει καταστήματα χρυσού και ασημικών στη γείτονα χώρα,αλλά παρακολουθώντας την ανάπτυξη της πίτσας στη χώρα του και έχοντας επισκεφθεί πολλές φορές την Ελλάδα μάς πλησίασε και έπειτα από 12 μήνες συζητήσεων καταλήξαμε να συμφωνήσουμε σε αυτήν την επέκταση». Παλαιότερα, συνεχίζει ο κ. Αντάρας, «μας είχε γίνει προσέγγιση και από κινέζους επιχειρηματίες για να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας στην Κίνα, αλλά κατόπιν έρευνας αγοράς αποφασίσαμε να μην προχωρήσουμε γιατί οι Κινέζοι είναι διαφορετικός λαός από τους Ελληνες».
Σήμερα οι τούρκοι καταναλωτές είναι όπως οι Ελληνες τη δεκαετία του ΄80 σχετικά με την πίτσα καθώς συνιστά φρέσκο προϊόν, το οποίο έχουν αποδεχθεί θερμά. Πριν από περίπου πέντε χρόνια ήρθαν στην Τουρκία οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, Ρizza Ηut και Dominos, και έκαναν ευρέως γνωστό αυτόν τον τρόπο διασκέδασης και φαγητού. Στόχος του αναπτυξιακού πλάνου της Ρizza Fan είναι η εδραίωση του brand στην περιοχή της Κωνσταντινούπολης, με το άνοιγμα πέντε καταστημάτων κατά το επόμενο εξάμηνο και έπειτα από έρευνα αγοράς για τη διαπίστωση του βαθμού αποδοχής τους από του Τούρκους με τυχόν διαφοροποιήσεις στα προϊόντα θα υλοποιήσουν business plan, με σκοπό την περαιτέρω επέκταση στην Κωνσταντινούπολη των 15 εκατομμυρίων κατοίκων. Παράλληλα με τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματός της στο εξωτερικό η Ρizza Fan σκοπεύει να διεισδύσει στην αγορά της Κύπρου και της Ρουμανίας.
Η Ρizza Fan άρχισε να δραστηριοποιείται από το 1996 υπό του ιδρυτή και προέδρου της κ. Αντάρα και της συνιδιοκτήτριας κυρίας Παναγιώτας Γιαννοπούλου. Ως τότε και οι δύο ιδιοκτήτες της Ρizza Fan δεν είχαν καμία επαφή με τον χώρο της εστίασης και της πίτσας καθώς ήταν διαφημιστές, αλλά πίστεψαν και αποφάσισαν να επενδύσουν σε αυτόν τον τομέα. Σήμερα η εταιρεία διαθέτει 57 καταστήματα, εκ των οποίων τα περισσότερα λειτουργούν με τη μέθοδο του franchising. Ο τζίρος της Ρizza Fan ανήλθε σε 30 εκατ. ευρώ το 2009 και εφέτος παρουσιάζει αύξηση κατά 38% σε σχέση με πέρυσι.
ΤΟ ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου