Τρίτη, 28 Σεπτεμβρίου 2010

BUSINESS STORIES:Γιάννης Κεντ

Ο επίμονος businessman του τουρισμού
Όταν όλοι οι μεγάλοι του ελληνικού τουρισμού προσπαθούν να επιζήσουν της
κρίσης, αυτός επιλέγει αυτή την περίοδο να χτίσει ένα ικανό portfolio
ξενοδοχείων. Όντας ένας αυθεντικός Έλληνας με χαρακτηριστικά
εκκολαπτόμενου Κροίσου άλλων καιρών, θεωρεί τα 12 ξενοδοχεία που
απέκτησε σε έναν μόλις χρόνο, απλώς την αρχή από «αυτά που θα δείτε το
επόμενο διάστημα και θα τρίβετε τα μάτια σας».

Στους στόχους του κατά 3/4 Έλληνα Γιάννη Κεντ περιλαμβάνεται η δημιουργία
τα επόμενα χρόνια μιας αλυσίδας αποτελούμενης κυρίως από 50 ξενοδοχεία 4
και 5 αστέρων. Πολύτιμος σύμμαχος στο εγχείρημά του και κάτι παραπάνω,
είναι ο σεΐχης Αλ Ναχαγιάν (Sheikh Tahnoon Bin Saeed Al Nahayan), μέλος της πανίσχυρης οικογένειας του Αμπού Ντάμπι,
ο οποίος μαζί με τα 23 ξαδέρφια του έχουν επενδύσει περισσότερα από 800 δισ. δολάρια σε διάφορες χώρες.
Ο χαμηλών τόνων σεΐχης βρέθηκε πρόσφατα στη χώρα μας και είχε την ευκαιρία να δει από κοντά τα περαιτέρω σχέδια της
εταιρείας και να γνωρίσει σημαίνοντες παράγοντες του ελληνικού τουρισμού. Ο Γιάννης Κεντ και ο σεΐχης Αλ Ναχαγιάν έχουν
σχεδιάσει να επενδύσουν σε πρώτη φάση περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ, ενώ αυτές τις μέρες μελετούν την πιθανότητα
εξαγοράς ξενοδοχείων πολυτελείας, τα οποία και θα αποτελέσουν την ναυαρχίδα του ομίλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, σε τελικό στάδιο βρίσκεται η εξαγορά γνωστού ξενοδοχείου στη Ρόδο, ενώ μέσα στο επόμενο
εξάμηνο εκτιμά ότι θα έχει προσθέσει άλλα 7 με 8 ξενοδοχεία στο δυναμικό της Aquis Hotels & Resorts. Παραδέχεται πως
δέχεται βροχή προτάσεων από ξενοδόχους και όπως λέει «διαπραγματεύομαι με πολλούς που επιθυμούν είτε συνεργασία με
την Aquis είτε εξαγορά». Οι περιοχές-στόχοι του είναι η Κρήτη, η Κέρκυρα και η Κως, χωρίς να κρύβει ότι έχει ιδιαίτερο
ενδιαφέρον για τα ξενοδοχεία της Ρόδου. Στα άμεσα σχέδιά του δεν κρύβει ότι είναι η επέκταση κατά προτεραιότητα σε
Τουρκία, Αίγυπτο και Κύπρο.
Ο ίδιος αναγνωρίζει ότι στην Ελλάδα ενώ υπάρχουν καταπληκτικά ξενοδοχεία, δεν υπάρχουν μεγάλοι όμιλοι οι οποίοι να
μπορούν να σταθούν με σθένος απέναντι στους μεγάλους tour operators και να διαπραγματευτούν με αξιώσεις το τουριστικό
τους προϊόν.
Ξεκίνημα
Ο Γιάννης Κεντ γεννήθηκε στην Αθήνα και έχει κατά το 1/4 αγγλική καταγωγή. Σπούδασε στο Λονδίνο και έκανε
μεταπτυχιακές σπουδές στην Ψυχολογία στην Ελλάδα και την Αυστρία. Είναι αυτοδημιούργητος. Την επαγγελματική του
σταδιοδρομία την ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ‘80 από την εταιρεία Μεταξάς, όπου βρέθηκε στην διεύθυνση
μάρκετινγκ υπό τον Ντένη Μαλαματίνα, ισχυρό άνδρα της Marfin σήμερα.
Το 1990 πήγε στην Αγγλία να εργαστεί σε μεγάλη πολυεθνική. Κατέληξε να δουλεύει σε ένα μικρό ελληνικής ιδιοκτησίας
τουριστικό γραφείο στο Ipswich, το οποίο κατάφερε να ανεβάσει σύντομα στην πρώτη θέση πουλώντας εισιτήρια στους
Έλληνες φοιτητές που ταξίδευαν 3 έως 10 φορές τον χρόνο στην Ελλάδα.
Μετά την πώληση του εν λόγω τουριστικού γραφείου στον πανίσχυρο τότε Manos tours, πήγε σε ένα βρετανικό γραφείο
πώλησης αποκλειστικά αεροπορικών εισιτηρίων, στο οποίο δημιούργησε τμήμα πακέτων διακοπών, το οποίο γρήγορα
κατέλαβε μια από τις πρώτες θέσεις στον κλάδο.
Οι αλλεπάλληλες επιτυχίες του τράβηξαν την προσοχή του Ρίτσαρντ Μπράνσον, ιδιοκτήτη της Virgin, ο οποίος του ανέθεσε
τη θυγατρική του virgin.com, από την οποία αποχώρησε όταν πουλήθηκε στην Singapore.
Φεύγοντας από την virgin.com, τον ακολούθησαν 60 συνάδελφοί του, οι οποίοι στελέχωσαν την πρώτη αμιγώς δική του
εταιρεία που ίδρυσε το 2000, την Travel Bargains, η οποία από το 2001 και μετά άρχισε να «πουλάει» κατ’
αποκλειστικότητα ελληνικά ξενοδοχεία στην αγγλική αγορά, κάνοντας το εξαιρετικά απλό τρικ: πουλώντας δωμάτια
πεντάστερων ξενοδοχείων τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο σε τιμές ενοικιαζομένων δωματίων. Με το κόλπο αυτό έφτασε να
διαχειρίζεται σε 4 μήνες 100 ξενοδοχεία στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Ενθαρρυμένος από την επιτυχία της Travel Bargains, ίδρυσε τον Ιούνιο του 2002 την Medhotels, η οποία σε σύντομο
χρονικό διάστημα έφτασε να ανταγωνίζεται ογκόλιθους όπως η Thompson και η First Choice. Είναι χαρακτηριστικό ότι την
τέταρτη χρονιά λειτουργίας της, η Medhotels.com πέτυχε τζίρο 220 εκατ. ευρώ, με κέρδη 25 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα το
2006 να πουληθεί στη Lastminute.com, αφού πρώτα είχε επενδύσει σε αυτήν η τράπεζα Barclays.
Ο ίδιος έφτασε στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου και αποχώρησε μετά την πώληση της Lastminute.com, ύψους 1,1
δισ. δολ., στην αμερικανική Travelocity, η οποία τη χρησιμοποίησε ως όχημα για να μπει στην αγορά της Ευρώπης.
Μετά την πώληση των δύο εταιρειών στην lastminute.com, προχωρεί άμεσα με σύμμαχο την τράπεζα Barclays στην ίδρυση
της youtravel.com (28 Οκτωβρίου 2006), η οποία παραμένει μέχρι σήμερα στην ιδιοκτησία του διακινώντας πάνω από 750
χιλ. άτομα σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα, την Ισπανία, την Αίγυπτο και την Τουρκία, ενώ πραγματοποιεί τζίρο που ξεπερνάει τα
115 εκατ. ευρώ.
Ένας ισχυρός όμιλος με 12 ξενοδοχειακές μονάδες
Η ΙΔΕΑ ίδρυσης της Aquis Hotels and Resorts γεννήθηκε μέσα από τη διαπίστωση ότι υπάρχει έλλειψη ξενοδοχειακών
ομίλων και αλυσίδων ποιοτικού μαζικού τουρισμού στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου (Ελλάδα, Τουρκία, Αίγυπτος,
Κύπρος), σε αντίθεση με τη Δυτική Μεσόγειο (Ισπανία, Πορτογαλία), όπου την τελευταία δεκαετία έχουν δημιουργηθεί πάρα
πολλοί μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι μετά από συγχωνεύσεις και αγοραπωλησίες μεμονωμένων μονάδων.
Ήδη η νεοσύστατη αλυσίδα έχει υπό τον έλεγχό της 12 ξενοδοχεία και συνολικά πάνω από 9.000 κλίνες σε όλη την Ελλάδα.
Παράλληλα, με την ανάπτυξη, ο όμιλος «τρέχει» επενδυτικό πρόγραμμα 39 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των μονάδων
του. Στρατηγική της εταιρείας είναι να παίρνει ξενοδοχεία και να τα ανακαινίζει εκ βάθρων, προσφέροντας στην πελατεία ένα
εντελώς νέο προϊόν. Πέρυσι τον χειμώνα ολοκληρώθηκε πρόγραμμα ανακαινίσεων μόνο σε 3 μονάδες της Κέρκυρας που
έφτασε τα 19 εκατ. ευρώ.
Η Aquis ελέγχει 4.000 ξενοδοχειακές κλίνες στις μονάδες Αquis Pelekas Beach Hotel 5 αστέρων, Αquis Sandy Beach
Resort 4 αστέρων, στο Aquis Agios Gordios Beach 4 αστέρων και Aquis Capo Di Corfu και στο Αquis Corfu Holiday
Palace Hotel 4 αστέρων (franchise). Στο δυναμικό της εταιρείας βρίσκεται ακόμα το AquisVasiaBeachandSpa που
βρίσκεται στο γραφικό ψαροχώρι του Σισίου στην Κρήτη. Διαθέτει 300 πολυτελείς σουίτες και δωμάτια.
Επίσης το Aquis Blue Sea Resort & Spa, το οποίο έχει δυναμικότητα 225 δωματίων, μπανγκαλόου και σουιτών και
βρίσκεται στην περιοχή Σταλίδα στο Ηράκλειο Κρήτης. Στο δυναμικό της Αquis βρίσκονται άλλες 3 μονάδες στην Κρήτη, το
Αquis Bella Beach Hotel 5 αστέρων, το Aquis ZorbasVillage 4 αστέρων και το Αquis Silva Beach Hotel 4 αστέρων.
Συνολικά, στην Κρήτη η Aquis ελέγχει 2.600 ξενοδοχειακές κλίνες. Τέλος, διαθέτει το ξενοδοχείο Αquis Marine Resort &
Waterpark δυναμικότητας 1.000 κλινών στην Κω.
Μποέμ, λάτρης του σούσι και του ποδοσφαίρου
Ο 45ΧΡΟΝΟΣ σήμερα Γιάννης Κεντ μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στην Αθήνα, το Λονδίνο και το Ντουμπάι. Τα καλοκαίρια
σημείο αναφοράς των διακοπών του αποτελεί η εναλλακτική Αντίπαρος, στην οποία γειτονεύει με τον γνωστό Αμερικανό
ηθοποιό Τομ Χανκς. Ζει μια μάλλον μποέμικη ζωή, λατρεύοντας τα χαμηλών τόνων εστιατόρια.
Ως γνωστός λάτρης του σούσι, απέκτησε πρόσφατα μερίδιο στο καλύτερο ίσως γιαπωνέζικο εστιατόριο της Αθήνας, το Kiku.
Γνωστός για τα φιλοολυμπιακά του αισθήματα αποτελεί μέλος του δ.σ. του ερασιτέχνη Ολυμπιακού και είναι από τους
βασικούς χρηματοδότες των τμημάτων πόλο του συλλόγου. Δεν παραλείπει να βλέπει όλους τους αγώνες της αγαπημένης
του ομάδας από την σουίτα που διαθέτει στο Γήπεδο Καραϊσκάκη. Είναι παντρεμένος με τη γιατρό Σεμίνα Παπανικολάου,
με την οποία έχουν μια κόρη.
Ισοτιμια
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
2η πηγη-πρωτο θεμα

Οι δύο εταιρείες επενδύσεων, η Abu Dhabi Ιnvestment Authority (ADIA) και η Abu Dhabi Investment Company (ADIC) που ελέγχει μαζί με τα 23 ξαδέλφια του, έχουν επενδεδυμένα κεφάλαια σε ολόκληρο τον κόσμο που αγγίζουν τα 800 δισ. δολάρια.
Απογοητευμένος που δεν μπόρεσε να αγοράσει το πευκόφυτο νησάκι του Σαρωνικού με το παράξενο όνομα, το ίδιο βράδυ ακούει τον Ελληνα φίλο του να του εξηγεί τα σχέδιά του για τη δημιουργία μια νέας αλυσίδας ξενοδοχείων all inclusive. Χωρίς πολλά λόγια ο σεΐχης του ανακοινώνει ότι ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στο εγχείρημά του. Η ευκαιρία μεγάλη και τα χρήματα ακόμη περισσότερα.
Ετσι στήνεται η αλυσίδα ξενοδοχείων «Aquis Hotels» και σε λιγότερο από έναν χρόνο με ένα μπαράζ εξαγορών πρωτόγνωρο για την ελληνική τουριστική αγορά παίρνει υπό τον έλεγχό της 10 ξενοδοχεία με δυναμικότητα 7.600 κρεβατιών. Στόχος, όπως εξηγεί ο δαιμόνιος Ελληνας Γιάννης Κεντ, συνιδιοκτήτης της «Aquis Hotels», είναι το επόμενο χρονικό διάστημα να περάσουν στον έλεγχό τους ακόμη 40 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, στην Τουρκία και στην Αίγυπτο, δημιουργώντας την ισχυρότερη αλυσίδα στην Ανατολική Μεσόγειο.
O «περίεργος Ελληνας» που αναστάτωσε τους tour operators του Λονδίνου
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ο νεαρός Γιάννης Κεντ αποφασίζει να φύγει από την Αθήνα με προορισμό το Λονδίνο, όπου αναζητεί καλύτερες ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης. Αφού τους πρώτους μήνες κάνει διάφορες δουλειές, άσχετες με τον τουρισμό, καταλήγει να εργάζεται σε έναν Ελληνα ο οποίος είχε ένα μικρό τουριστικό γραφείο με 3 υπαλλήλους, από τα δεκάδες που υπάρχουν στη βρετανική πρωτεύουσα.
Βλέποντας τη δουλειά «από μέσα», διαπιστώνει ότι υπάρχει μια μεγάλη αγορά, αυτή των Ελλήνων φοιτητών, που την εποχή εκείνη ο αριθμός τους έφτανε τις 60.000 σε ολόκληρη τη Βρετανία.
Εκλεινε φθηνά εισιτήρια για Ελλάδα
Η μεγαλύτερη ανάγκη που είχαν οι Ελληνες φοιτητές την εποχή εκείνη ήταν να μετακινηθούν από και προς την Ελλάδα Χριστούγεννα, Πάσχα και καλοκαίρι όσο γίνεται πιο οικονομικά. Ετσι, στήνει μια εταιρεία η οποία ήταν εξειδικευμένη στο να βρίσκει φθηνά φοιτητικά εισιτήρια.
Στα μέσα της δεκαετίας του ’90 το Ιντερνετ ήταν ακόμη στα σπάργανα, αλλά οι Ελληνες φοιτητές, μέσω των δικτύων υπολογιστών των πανεπιστημίων, μιλούν για κάποιον «παράξενο Ελληνα» που μπορεί να τους κλείσει φθηνά αεροπορικά εισιτήρια για την Ελλάδα.
Πούλησε την εταιρεία του στη Manos Travel
Σύντομα η φήμη του Γιάννη Κέντ εξαπλώνεται σε όλα τα πανεπιστήμια της Αγγλίας, αλλά ο δαιμόνιος Ελληνας πιστεύει ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να πουλήσει την εταιρεία. Ετσι, σε σύντομο χρονικό διάστημα αποφασίζει να πουλήσει την εταιρεία του αντί 30.000 στερλινών στη Manos Travel, η οποία την εποχή εκείνη επεκτεινόταν στο Λονδίνο. Ομως ο ίδιος έπρεπε να μάθει πολλά ακόμη για τα μυστικά του κλάδου και έτσι βρίσκεται κοντά στον Κύπριο ιδιοκτήτη της «Grecian Holidays» (την εποχή εκείνη ήταν το μεγαλύτερο πρακτορείο στην Αγγλία για εισερχόμενο τουρισμό σε Ελλάδα και Κύπρο).
Ετσι γνώρισε τον Ρίτσαρντ Μπράνσον
Λίγους μήνες αργότερα προσλαμβάνεται από ένα μικρό πρακτορείο ταξιδιών, το Gemstone Travel, το οποίο στην ουσία ήταν ένα call center με 50 άτομα προσωπικό που είχε έδρα σε ένα χωριό στη Νότια Αγγλία.
Σχεδόν αμέσως ανέλαβε καθήκοντα γενικού διευθυντή και προσπαθούσε να αναπτύξει την εταιρεία. Για καλή του τύχη την εποχή εκείνη ξεκινούσε τη δραστηριότητά της η Virgin Holidays (του γνωστού εκκεντρικού πολυεκατομμυριούχου σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον), ιδιοκτήτη του ομίλου Virgin.
Ομως τα περισσότερα πρακτορεία ταξιδιών στη Γηραιά Αλβιόνα, δεχόμενα ισχυρές πιέσεις από τους μεγάλους tour operators (Thomas Cook, TUI κ.ά.), αρνούνταν να προωθήσουν τα πακέτα της Virgin Holidays.
O Γιάννης Κεντ βρήκε την ευκαιρία που περίμενε. Εδωσε εντολή στους υπαλλήλους του να αρχίσουν να πωλούν αποκλειστικά σχεδόν τα πακέτα διακοπών της Virgin. Σε λίγες εβδομάδες η Gemstone Travel έφτασε να κάνει το 80% του συνολικού τζίρου της Virgin Holidays. Η τουριστική αγορά της Βρετανίας αναστατώθηκε.
Η επιτυχία του αυτή δεν πέρασε απαρατήρητη από τον εκκεντρικό πολυεκατομμυριούχο ιδιοκτήτη της Virgin, o οποίος έδωσε εντολή στα στελέχη του να προσλάβουν πάση θυσία τον «παράξενο Ελληνα», όπως τον έλεγε.
Ομως ο Γιάννης Κεντ είχε δεχτεί ήδη προσφορά και είχε συμφωνήσει να πάρει το 20% της Gemstone για να συνεχίσει να διευθύνει την επιχείρηση, η οποία στο μεταξύ είχε φτάσει να έχει 150 υπαλλήλους.
Ο σερ Μπράνσον δεν το έβαλε κάτω και παρά την άρνησή του τον κάλεσε στο σπίτι του στην Οξφόρδη μόνο και μόνο για να τον γνωρίσει. Εκεί του μιλούσε σχεδόν πέντε ώρες, δίνοντάς του να καταλάβει ότι το μέλλον του ήταν στη Virgin.
Του έδωσε 800.000 λίρες, συν 0,75% του κεφαλαίου της Virgin σε μετοχές
Την επόμενη ημέρα και ενώ βρισκόταν στον δρόμο για το City του Λονδίνου όπου θα υπέγραφε για την απόκτηση του ποσοστού της Gemstone Travel, τον καλούν στο κινητό του από τη Virgin και του προσφέρουν ένα αυτοκρατορικό συμβόλαιο με ετήσιες αποδοχές 500.000 λίρες ετησίως, 300.000 μπόνους μεταγραφής και το 0,75% του μετοχικού κεφαλαίου της Virgin. To 1999 τα ποσά αυτά ήταν τεράστια ακόμη και για την αγορά του Λονδίνου. Ομως τα πράγματα δεν πήγαν κατ’ ευχήν, αφού σε διάστημα 9 μηνών μπαίνει στο μετοχικό κεφάλαιο της Virgin η Singapore Airlines, με αποτέλεσμα να αποχωρήσει η διευθυντική ομάδα της Virgin.com, συμπεριλαμβανόμενου και του Γιάννη Κεντ.
Η ίδια ομάδα σε λιγότερο από τρεις μήνες συστήνει μια νέα εταιρεία στην ευρύτερη περιοχή του Λονδίνου, η οποία λειτουργούσε μέσω ενός call center και πουλούσε πακέτα διακοπών όλων των μεγάλων tour operators (Thomas Cook, TUI κ.ά.), εισπράττοντας μια μικρή προμήθεια από κάθε πακέτο διακοπών που πωλούσε.
Από τα rooms-to-let στην επανάσταση του Ιντερνετ
Ομως, το πρόβλημα του Γιάννη Κεντ ήταν ότι δεν μπορούσε να μπει στην αγορά των μεγάλων tour operators, κι αυτό διότι, εκτός των άλλων, για να φτιάξεις πακέτα διακοπών και να τα πουλήσεις έπρεπε βάσει του νόμου να έχεις κατατεθειμένες τεράστιες χρηματικές εγγυήσεις. Ωστόσο στον νόμο υπήρχε ένα παραθυράκι, βάσει του οποίου κάποιος μπορούσε να πουλά ξεχωριστά το ξενοδοχείο και τα αεροπορικά εισιτήρια.
Οι Αγγλοι, σε αντίθεση με τους Γερμανούς, μέχρι τότε στην πλειοψηφία τους έκλειναν πακέτα διακοπών επιλέγοντας ενοικιαζόμενα διαμερίσματα (rooms-to-let). Ηταν χαρακτηριστικό ότι οι περιοχές της Ελλάδας που προτιμούσαν οι Αγγλοι είχαν γεμίσει με τέτοια διαμερίσματα (Ιόνια Νησιά, Κρήτη κ.α.), με αποτέλεσμα μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες στις ίδιες περιοχές να μένουν σχεδόν μισοάδειες. Ο Γιάννης Κεντ άρχισε να υπογράφει αποκλειστικά συμβόλαια με ξενοδόχους «πιέζοντας» τις τιμές, αφού μέχρι τότε δεν είχαν Αγγλους τουρίστες. Σχεδόν παράλληλα δημιούργησε μια νέα εταιρεία, τη Medhotels.com, η οποία το μόνο που έκανε ήταν να πουλά στους tour operators τα δωμάτια ξενοδοχείων σε ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό συνέβη το 2002 και η εταιρεία λειτουργούσε αποκλειστικά από το Ιντερνετ.
Το μεγάλο deal με την Barclays
Η επιτυχία ήταν και σε αυτή την περίπτωση άμεση. Στην πρώτη χρονιά οι πωλήσεις έφτασαν τα 50 εκατ. ευρώ και τα κέρδη τα 3 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι την περίοδο εκείνη όλοι οι μεγάλοι tour operators είχαν ζημιογόνους ισολογισμούς.
Τη δεύτερη χρονιά ο δαιμόνιος Ελληνας είχε ήδη τρεις προσφορές να πουλήσει την εταιρεία, προτίμησε όμως να βάλει συνέταιρο μειοψηφίας την τράπεζα Barclays, η οποία στις 12 Νοεμβρίου έδωσε 5 εκατ. ευρώ για να αγοράσει το 33% της Medhotels.
Την επόμενη ημέρα, στις 13 Νοεμβρίου του 2003, και ενώ ακόμη δεν έχει στεγνώσει η μελάνη από την υπογραφή της συμφωνίας με την Barclays, έρχεται η δεύτερη μεγαλύτερη σε παγκόσμιο επίπεδο εταιρεία κρατήσεων τουριστικών πακέτων μέσω Ιντερνετ, η lastminute.com, και κάνει μια απίστευτη προσφορά -της τάξης των 35 εκατ. ευρώ- για να αγοράσει την εταιρεία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις πριν από έναν μήνα η ίδια εταιρεία είχε καταθέσει πρόταση αξίας 12 εκατ. ευρώ για την εξαγορά της Medhotels. Χαρακτηριστικό της φρενίτιδας των εξαγορών που επικρατούσε την εποχή εκείνη στο Λονδίνο ήταν και το γεγονός ότι η Barclays βραβεύτηκε επειδή έβγαλε σε μόλις μία ημέρα απόδοση 70% στο επενδεδυμενο κεφάλαιο.
Με αρκετά χρήματα στην τσέπη, ο Γιάννης κοίταζε ήδη την επόμενη ημέρα.
Χαρακτηριστικά έλεγε ότι η Ελλάδα έχει ίσως το πλέον καταρτισμένο προσωπικό με ειδίκευση στον τουρισμό, αλλά και την τεχνολογία από πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ερχεται στην Αθήνα και το 2006 φτιάχνει τη youtravel.com, μια ιστοσελίδα που αφορά κρατήσεις ξενοδοχείων σε ολόκληρη την Ευρώπη μέσω Ιντερνετ. Στο όλο εγχείρημα συμμετέχει και η τράπεζα Barclays, η οποία μπαίνει στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας με το 40%. Η εταιρεία έχει έδρα στο Λονδίνο, αλλά η λειτουργία της γίνεται από την Αθήνα. Το 2007 στην πρώτη χρονιά ο τζίρος έφτασε τα 70 εκατ. ευρώ, ενώ το 2008 εκτοξεύτηκε στα 115 εκατ. ευρώ.
Ηδη όμως στο μυαλό του είχε σφηνωθεί η ιδέα της «Aquis Hotels».
Ενας ξενοδοχειακός κολοσσός γεννιέται
Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ο όμιλος «Aquis Hotels and Resorts» ενέταξε στο δυναμικό του τη δέκατη ξενοδοχειακή μονάδα. Ειδικότερα, απέκτησε το management στο 5 αστέρων ξενοδοχείο «Vasia Hotel and Spa», το οποίο μετονομάζεται πλέον σε «Aquis Vasia Beach and Spa» ενισχύοντας τον «στόλο» της εταιρείας. Το «Aquis Vasia Beach and Spa» βρίσκεται στο γραφικό ψαροχώρι του Σισίου στην Κρήτη και διαθέτει 300 πολυτελείς σουίτες και δωμάτια. Λίγες ημέρες νωρίτερα είχε αποκτήσει ένα ακόμη ξενοδοχείο στην Κρήτη, ελέγχοντας συνολικά πάνω από 7.600 κλίνες σε όλη την Ελλάδα.
Παράλληλα, με την ανάπτυξη, ο όμιλος «τρέχει» επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 39 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των μονάδων του. Ο Γιάννης παίρνει συνήθως παλαιά ξενοδοχεία και τα ανακαινίζει εκ βάθρων, προσφέροντας στην πελατεία του ένα εντελώς νέο προϊόν. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι στην Ελλάδα και γενικότερα στην Ευρώπη το μοντέλο του all inclusive είναι συνυφασμένο με τη χαμηλή ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τον πελάτη. Η διαφοροποίησή του από τον ανταγωνισμό είναι ότι τα ξενοδοχεία του προσφέρουν στους πελάτες υπηρεσίες πεντάστερου ξενοδοχείου, όπως για παράδειγμα εστιατόρια sushi, οργανωμένα Spa, δωρεάν πρόσβαση στο Ιντερνετ σε όλους τους χώρους, ακόμη και στα δωμάτια. Στα αμέσως επόμενα σχέδιά του, πέρα από την ανάπτυξη της αλυσίδας των «Aquis Hotels», είναι η δημιουργία μιας νέας αλυσίδας ξενοδοχείων πολυτελείας στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, αλλά και αλυσίδες ξενοδοχείων για ομάδες ταξιδιωτών με ιδιαίτερες προτιμήσεις και ενδιαφέροντα.
2.600 κλίνες στην Κρήτη, 4.000 στην Κέρκυρα, 1.000 στην Κω
# «Aquis Vasia Beach and Spa» Βρίσκεται στο γραφικό ψαροχώρι του Σισίου στην Κρήτη. Διαθέτει 300 πολυτελείς σουίτες και δωμάτια.
# «Aquis Blue Sea Resort & Spa» Εχει δυναμικότητα 225 δωματίων, μπανγκαλόους και σουιτών και βρίσκεται στην περιοχή Σταλίδα στο Ηράκλειο Κρήτης.
# Στο δυναμικό της «Αquis» βρίσκονται άλλες 3 μονάδες στην Κρήτη, το «Αquis Bella Beach Hotel» 5 αστέρων, το «Aquis Zorbas Village» 4 αστέρων και το «Αquis Silva Beach Hotel» 4 αστέρων. Συνολικά, στην Κρήτη η «Aquis» ελέγχει 2.600 ξενοδοχειακές κλίνες.
# Στην Κέρκυρα ελέγχει 4.000 ξενοδοχειακές κλίνες στις μονάδες «Αquis Pelekas Beach Hotel» 5 αστέρων, «Αquis Sandy Beach Resort» 4 αστέρων, στο «Aquis Agios Gordios Beach» 4 αστέρων και στο «Αquis Corfu Holiday Palace Hotel» 4 αστέρων (franchise).
# Eπίσης διαθέτει το ξενοδοχείο «Αquis Marine Resort & Waterpark» δυναμικότητας 1.000 κλινών στην Κω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου