Θα μπορούσαν να είχαν τη δική τους μπάντα, παρόλο που η καλλιτεχνική τους φλέβα θα δημιουργούσε μουσική παραφωνία! Για καλή τους τύχη, αψήφησαν τα αταίριαστα μουσικά τους ακούσματα -σαξόφωνο ο ένας, μπαγλαμά ο άλλος και βιολί ο τρίτος-, γεφύρωσαν τις διαφορές τους και κατάφεραν μια ερασιτεχνική ενασχόληση που ξεκίνησε με κέντρο επιχει-ρήσεων την Ελλάδα, την Αγγλία και την Ολλανδία να υπερπηδήσει τον τεχνολογικό μεσαίωνα της χώρας μας και να γεννήσει το Νο 1 website στην Ελλάδα στον κλάδο του realestate.
Και εφαρμογή iPhone
Σήμερα οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Κάθε μήνα 225.000 χρήστες του Ιντερνετ επιλέγουν την ιστοσελίδα spitogatos.gr για να βρουν το ακίνητο που τους ενδιαφέρει μέσα από 320.000 αγγελίες και 600.000 φωτογραφίες, επιβραβεύοντας τη νεανική dream team που το δημιούργησε και που σήμερα
έχει γίνει σημείο αναφοράς για χιλιάδες επισκέπτες του Διαδικτύου και μεσιτικά γραφεία.
Πρόκειται για τους κυρίους Δημήτρη Μελαχρινό, Ανδρέα Χατζάκη, Στάθη Κουτμερίδη και Στέφανο Παπασπυριδάκο, ηλικίας από 31 έως 33 ετών, που μέσα σε τέσσερα χρόνια έγιναν οι πιο περιζήτητοι «σπιτόγατοι» της αγοράς ακινήτων.
Επιστέγασμα της επιτυχίας τους είναι η άντληση τον Ιούλιο του 2009 750.000 ευρώ από την «Oxygen Capital», που αποτελεί και την πρώτη επένδυση θεσμικού επενδυτή σε ελληνική ιστοσελίδα.
«Ηταν η χρυσή ευκαιρία που είχαμε να περάσουμε από το ερασιτεχνικό επίπεδο στο επαγγελματικό, να εξελίξουμε την εταιρεία σε επίπεδο υπηρεσιών και να αναζητήσουμε κόσμο με δεξιόητες και εμπειρία», εξηγεί στο «business stories» o 32χρονος κ. Μελαχρινός, που ασχολείται με τη διοίκηση της μικρής αλλά αναπτυσσόμενης ιντερνετικής επιχείρησης που πλέον έχει γίνει Ανώνυμη Εταιρεία.
Αυτό τον καιρό δουλεύει πυρετωδώς για να παρουσιάσει το ανανεωμένο της website στις αρχές του νέου έτους, το οποίο θα έχει και εφαρμογή iPhone.
Ο «γάτος» που λατρεύουν οι γυναίκες
Απόφοιτος οικονομικών σπουδών με ΜΒΑ στα Χρηματοοικονομικά και προϋπηρεσία στον τομέα των συγχωνεύσεων και εξαγορών σε βρετανική εταιρεία, ο κ. Μελαχρινός ήταν μέλος της παρέας που είχε την ιδέα ενός real estate site. «Πηγαίνοντας στην Αγγλία και ψάχνοντας για σπίτι, διαπίστωσα ότι μέσα από αντίστοιχα sites μπορούσε κανείς να αναζητήσει εύκολα κατοικία, κάτι φυσικά που δεν υπήρχε στη χώρα μας», αναφέρει και αποκαλύπτει ότι ο τουρισμός ήταν η δεύτερη επιλογή σκεπτόμενος με τι θα μπορούσε να ασχοληθεί όταν θα επέστρεφε στην Ελλάδα.
Επικράτησε η πρώτη ιδέα, η οποία άρχισε να ωριμάζει το 2005, βρίσκοντας πολύτιμο σύμμαχο τον φίλο του Ανδρέα Χατζάκη και σταδιακά και την υπόλοιπη παρέα.Ο Ανδρέας είναι το τεχνολογικό μυαλό της ομάδας, με σπουδές στον τομέα της Πληροφορικής στην Ελλάδα και την Αγγλία, που θα στήριζε το εγχείρημα με όλες του τις γνώσεις.
Στον τομέα του μάρκετινγκ επιστρατεύτηκαν δύο Βορειοελλαδίτες: ο Στέφανος, με διδακτορικό στη Βιολογία, και ο Στάθης,ο οποίος διατηρεί επιχείρηση με ποδήλατα και διδάσκει βιολί στο Ωδείο Θεσσαλονίκης.Οι δύο τους αναλαμβάνουν να αναπτύξουν τις επαφές με τα μεσιτικά γραφεία, καθώς ήταν οι μόνοι που ζούσαν στην Ελλάδα, αφού ο Δημήτρης εργαζόταν στην Αγγλία και ο Ανδρέας στην Ολλανδία.
Στην αρχή όλοι δούλευαν από απόσταση, κάτι που επιτρέπει η φύση της επιχείρησης, και δεν χρειάστηκε να «ξεβολευτούν» προτού σιγουρέψουν τη μετέπειτα πορεία τους. Τα επόμενα βήματα έγιναν στις αρχές του 2006.Είναι η χρονιά που η εταιρεία μπαίνει δειλά στην αγορά ακινήτων, πολύ γρήγορα όμως συνειδητοποιεί ότι οι χαμηλοί ρυθμοί ανάπτυξης του Διαδικτύου στην Ελλάδα αλλά και το brand που έχει επιλέξει δημιουργούν επιφυλάξεις.
Το όνομα spitogatos δεν επελέγη τυχαία. «Μας βασάνισε πολύ η αναζήτηση του brand. Θέλαμε ένα οικείο όνομα, μια μασκότ που θα γίνει το εργαλείο στον κόσμο για να βρίσκει σπίτι. Ο “γάτος του σπιτιού”», εξηγεί ο κ. Μελαχρινός. Οντως, η επωνυμία αγκαλιάστηκε με θερμό τρόπο, ιδιαίτερα από τον γυναικείο πληθυσμό, που εξακολουθεί να κρατάει τα σκήπτρα από πλευράς επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας (η αναλογία είναι 51% γυναίκες, 49% άνδρες).Ωστόσο, η αρχή δημιούργησε καχυποψία και οι μεσίτες πουδεν ήταν εξοικειωμένοι με το Ιντερνετ δεν είχαν τον «σπιτόγα-το» στις προτεραιότητές τους.
500.000 εμπορικά ραντεβού κάθε μήνα
Σταδιακά, η εικόνα αυτή άλλαξε και οι δυνατότητες που έδωσε το website σε επίπεδο υπηρεσιών και ταχύτητας ανταπόκρισης γεφύρωσαν το χάσμα. Σήμερα, εκατοντάδες μεσιτικά γραφεία και κατασκευαστές ζουν από το spitogatos.gr, ενώ πάνω από 500.000 εμπορικές επαφές τον μήνα πραγματοποιούνται μέσω του site μεταξύ αυτών που ψάχνουν να αγοράσουν ή να νοικιάσουν ακίνητο και των αγγελιοδοτών.
Το σίγουρο είναι ότι η τεχνολογία άλλαξε τον τρόπο της αναζήτησης και αυτό το αναγνωρίζουν όλοι.Σήμερα ο κόσμος μπορεί να επιλέγει με βάση τα τεχνικά και οικονομικά χαρακτηριστικά του ακινήτου που επιθυμεί (τετραγωνικά, θέα, πάρκινγκ, περιοχή κ.ά) και να έχει πρόσβαση σε ένα πλήρες καλάθι αγγελιών.
Παράλληλα, δεν διαβάζει απλώς μια αγγελία στα τυφλά. Βλέπει φωτογραφίες του ακινήτου. Σε συνεργασία μάλιστα με εξειδικευμένα γραφεία συμβούλων, δίνεται η δυνατότητα συμβουλευτικών υπηρεσιών στους χρήστες σχετικά με την έκδοση στεγαστικού δανείου και τις δόσεις. Το site ανανεώνεται καθημερινά με 1.000 νέες αγγελίες, αποτελώντας έναν χρήσιμο κόμβο πληροφοριών για το real estate και το σπίτι, με ενότητες για άρθρα, οδηγούς αγοράς, ειδήσεις και blog.
Επιπλέον, σε ειδικό πλαίσιο αναρτά όλες τις αγγελίες για τις οποίες οι ιδιοκτήτες τους έχουν μειώσει τις τιμές.Σύμφωνα με τον κ. Μελαχρινό, περίπου 10.000 αγγελίες τους τελευταίους μήνες εμφανίζουν υποχώρηση τιμών. Από την επεξεργασία των στοιχείων της ιστοσελίδας προκύπτει ότι κατά μέσο όρο οι τιμές υποχώρησαν 12% στην Αττική, 17% στη Θεσσαλονίκη και 18% στην υπόλοιπη Ελλάδα. «Στα νεόδμητα, η μέση μεταβολή των τιμών είναι κατά 40% μικρότερη από εκείνη των μεταχειρισμένων, στο σύνολο των περιοχών. Δηλαδή, εάν σε μια περιοχή η μέση μείωση στα μεταχειρισμένα είναι 10%, τότε στα νεόδμητα είναι 6%», αναφέρει ο κ. Μελαχρινός.
Η οικονομική κρίση δεν φαίνεται να έχει ακουμπήσει τους δημιουργούς του spitogatos.gr. Φέτος εκτιμούν ότι η εταιρεία θα παρουσιάσει εξαπλάσια έσοδα σε σχέση με πέρυσι, ως αποτέλεσμα της βελτίωσης του επιπέδου των προϊόντων και των υπηρεσιών της. Σήμερα, η βασική πηγή εσόδων προέρχεται από την κατασκευή website για λογαριασμό μεσιτικών γραφείων, από αγγελίες που τοποθετούνται σε προβεβλημένο πλαίσιο αλλά και από έξτρα παροχές που παρέχονται στα μέλη του site, τα οποία μπορούν να απολαμβάνουνχρηστικές υπηρεσίες και αποτελεσματικές τεχνικέςδιαχείρισης του χαρτοφυλακίου τους.
Το spitogatos.gr απευθύνεται και σε ξένους ιδιώτες και επενδυτές που αναζητούν ακίνητο στην Ελλάδα, αλλά και σε κτηματομεσίτες που έχουν έδρα στο εξωτερικό, αλλά συμφέροντα στη χώρα μας.
Η επαφή γίνεται μέσω της βρετανικής έκδοσης http://www.homegreekhome.com/ , την οποία επισκέπτονται περί τους 30.000 επισκέπτες. Επόμενο βήμα είναι η μετάφραση του site και σε άλλες γλώσσες -και κυρίως στα ρωσικά και στα γερμανικά- και η προσέλκυση αγγελιών και από το εξωτερικό. Ηδη στην ιστοσελίδα υπάρχουν αγγελίες για ακίνητα σε Ντουμπάι, Μαϊάμι, Ελβετία, Βαλκάνια και Κύπρο, θεωρείται όμως ότι ο τομέας αυτός μπορεί να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο, δημιουργώντας ένα νέο κοινό για το spitogatos
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Αναδημοσιευση από Το Πρώτο Θέμα , της Μαριαννας Τζαννέ
ΚΥΡΙΑΚH 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2010 στο ένθετο "BUSINESS STORIES"
http://cdn.spitogatos.gr/main/enimerosi/marketing/ProtoThema304bs.pdf
Εταιρεία :LEAD GENERATION AE (Μελαχροινός Δημήτριος Π.)
Υπηρεσίες Διαδικτυακής Διαφήμισης
Και εφαρμογή iPhone
Σήμερα οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Κάθε μήνα 225.000 χρήστες του Ιντερνετ επιλέγουν την ιστοσελίδα spitogatos.gr για να βρουν το ακίνητο που τους ενδιαφέρει μέσα από 320.000 αγγελίες και 600.000 φωτογραφίες, επιβραβεύοντας τη νεανική dream team που το δημιούργησε και που σήμερα
έχει γίνει σημείο αναφοράς για χιλιάδες επισκέπτες του Διαδικτύου και μεσιτικά γραφεία.
Πρόκειται για τους κυρίους Δημήτρη Μελαχρινό, Ανδρέα Χατζάκη, Στάθη Κουτμερίδη και Στέφανο Παπασπυριδάκο, ηλικίας από 31 έως 33 ετών, που μέσα σε τέσσερα χρόνια έγιναν οι πιο περιζήτητοι «σπιτόγατοι» της αγοράς ακινήτων.
Επιστέγασμα της επιτυχίας τους είναι η άντληση τον Ιούλιο του 2009 750.000 ευρώ από την «Oxygen Capital», που αποτελεί και την πρώτη επένδυση θεσμικού επενδυτή σε ελληνική ιστοσελίδα.
«Ηταν η χρυσή ευκαιρία που είχαμε να περάσουμε από το ερασιτεχνικό επίπεδο στο επαγγελματικό, να εξελίξουμε την εταιρεία σε επίπεδο υπηρεσιών και να αναζητήσουμε κόσμο με δεξιόητες και εμπειρία», εξηγεί στο «business stories» o 32χρονος κ. Μελαχρινός, που ασχολείται με τη διοίκηση της μικρής αλλά αναπτυσσόμενης ιντερνετικής επιχείρησης που πλέον έχει γίνει Ανώνυμη Εταιρεία.
Αυτό τον καιρό δουλεύει πυρετωδώς για να παρουσιάσει το ανανεωμένο της website στις αρχές του νέου έτους, το οποίο θα έχει και εφαρμογή iPhone.
Ο «γάτος» που λατρεύουν οι γυναίκες
Απόφοιτος οικονομικών σπουδών με ΜΒΑ στα Χρηματοοικονομικά και προϋπηρεσία στον τομέα των συγχωνεύσεων και εξαγορών σε βρετανική εταιρεία, ο κ. Μελαχρινός ήταν μέλος της παρέας που είχε την ιδέα ενός real estate site. «Πηγαίνοντας στην Αγγλία και ψάχνοντας για σπίτι, διαπίστωσα ότι μέσα από αντίστοιχα sites μπορούσε κανείς να αναζητήσει εύκολα κατοικία, κάτι φυσικά που δεν υπήρχε στη χώρα μας», αναφέρει και αποκαλύπτει ότι ο τουρισμός ήταν η δεύτερη επιλογή σκεπτόμενος με τι θα μπορούσε να ασχοληθεί όταν θα επέστρεφε στην Ελλάδα.
Επικράτησε η πρώτη ιδέα, η οποία άρχισε να ωριμάζει το 2005, βρίσκοντας πολύτιμο σύμμαχο τον φίλο του Ανδρέα Χατζάκη και σταδιακά και την υπόλοιπη παρέα.Ο Ανδρέας είναι το τεχνολογικό μυαλό της ομάδας, με σπουδές στον τομέα της Πληροφορικής στην Ελλάδα και την Αγγλία, που θα στήριζε το εγχείρημα με όλες του τις γνώσεις.
Στον τομέα του μάρκετινγκ επιστρατεύτηκαν δύο Βορειοελλαδίτες: ο Στέφανος, με διδακτορικό στη Βιολογία, και ο Στάθης,ο οποίος διατηρεί επιχείρηση με ποδήλατα και διδάσκει βιολί στο Ωδείο Θεσσαλονίκης.Οι δύο τους αναλαμβάνουν να αναπτύξουν τις επαφές με τα μεσιτικά γραφεία, καθώς ήταν οι μόνοι που ζούσαν στην Ελλάδα, αφού ο Δημήτρης εργαζόταν στην Αγγλία και ο Ανδρέας στην Ολλανδία.
Στην αρχή όλοι δούλευαν από απόσταση, κάτι που επιτρέπει η φύση της επιχείρησης, και δεν χρειάστηκε να «ξεβολευτούν» προτού σιγουρέψουν τη μετέπειτα πορεία τους. Τα επόμενα βήματα έγιναν στις αρχές του 2006.Είναι η χρονιά που η εταιρεία μπαίνει δειλά στην αγορά ακινήτων, πολύ γρήγορα όμως συνειδητοποιεί ότι οι χαμηλοί ρυθμοί ανάπτυξης του Διαδικτύου στην Ελλάδα αλλά και το brand που έχει επιλέξει δημιουργούν επιφυλάξεις.
Το όνομα spitogatos δεν επελέγη τυχαία. «Μας βασάνισε πολύ η αναζήτηση του brand. Θέλαμε ένα οικείο όνομα, μια μασκότ που θα γίνει το εργαλείο στον κόσμο για να βρίσκει σπίτι. Ο “γάτος του σπιτιού”», εξηγεί ο κ. Μελαχρινός. Οντως, η επωνυμία αγκαλιάστηκε με θερμό τρόπο, ιδιαίτερα από τον γυναικείο πληθυσμό, που εξακολουθεί να κρατάει τα σκήπτρα από πλευράς επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας (η αναλογία είναι 51% γυναίκες, 49% άνδρες).Ωστόσο, η αρχή δημιούργησε καχυποψία και οι μεσίτες πουδεν ήταν εξοικειωμένοι με το Ιντερνετ δεν είχαν τον «σπιτόγα-το» στις προτεραιότητές τους.
500.000 εμπορικά ραντεβού κάθε μήνα
Σταδιακά, η εικόνα αυτή άλλαξε και οι δυνατότητες που έδωσε το website σε επίπεδο υπηρεσιών και ταχύτητας ανταπόκρισης γεφύρωσαν το χάσμα. Σήμερα, εκατοντάδες μεσιτικά γραφεία και κατασκευαστές ζουν από το spitogatos.gr, ενώ πάνω από 500.000 εμπορικές επαφές τον μήνα πραγματοποιούνται μέσω του site μεταξύ αυτών που ψάχνουν να αγοράσουν ή να νοικιάσουν ακίνητο και των αγγελιοδοτών.
Το σίγουρο είναι ότι η τεχνολογία άλλαξε τον τρόπο της αναζήτησης και αυτό το αναγνωρίζουν όλοι.Σήμερα ο κόσμος μπορεί να επιλέγει με βάση τα τεχνικά και οικονομικά χαρακτηριστικά του ακινήτου που επιθυμεί (τετραγωνικά, θέα, πάρκινγκ, περιοχή κ.ά) και να έχει πρόσβαση σε ένα πλήρες καλάθι αγγελιών.
Παράλληλα, δεν διαβάζει απλώς μια αγγελία στα τυφλά. Βλέπει φωτογραφίες του ακινήτου. Σε συνεργασία μάλιστα με εξειδικευμένα γραφεία συμβούλων, δίνεται η δυνατότητα συμβουλευτικών υπηρεσιών στους χρήστες σχετικά με την έκδοση στεγαστικού δανείου και τις δόσεις. Το site ανανεώνεται καθημερινά με 1.000 νέες αγγελίες, αποτελώντας έναν χρήσιμο κόμβο πληροφοριών για το real estate και το σπίτι, με ενότητες για άρθρα, οδηγούς αγοράς, ειδήσεις και blog.
Επιπλέον, σε ειδικό πλαίσιο αναρτά όλες τις αγγελίες για τις οποίες οι ιδιοκτήτες τους έχουν μειώσει τις τιμές.Σύμφωνα με τον κ. Μελαχρινό, περίπου 10.000 αγγελίες τους τελευταίους μήνες εμφανίζουν υποχώρηση τιμών. Από την επεξεργασία των στοιχείων της ιστοσελίδας προκύπτει ότι κατά μέσο όρο οι τιμές υποχώρησαν 12% στην Αττική, 17% στη Θεσσαλονίκη και 18% στην υπόλοιπη Ελλάδα. «Στα νεόδμητα, η μέση μεταβολή των τιμών είναι κατά 40% μικρότερη από εκείνη των μεταχειρισμένων, στο σύνολο των περιοχών. Δηλαδή, εάν σε μια περιοχή η μέση μείωση στα μεταχειρισμένα είναι 10%, τότε στα νεόδμητα είναι 6%», αναφέρει ο κ. Μελαχρινός.
Η οικονομική κρίση δεν φαίνεται να έχει ακουμπήσει τους δημιουργούς του spitogatos.gr. Φέτος εκτιμούν ότι η εταιρεία θα παρουσιάσει εξαπλάσια έσοδα σε σχέση με πέρυσι, ως αποτέλεσμα της βελτίωσης του επιπέδου των προϊόντων και των υπηρεσιών της. Σήμερα, η βασική πηγή εσόδων προέρχεται από την κατασκευή website για λογαριασμό μεσιτικών γραφείων, από αγγελίες που τοποθετούνται σε προβεβλημένο πλαίσιο αλλά και από έξτρα παροχές που παρέχονται στα μέλη του site, τα οποία μπορούν να απολαμβάνουνχρηστικές υπηρεσίες και αποτελεσματικές τεχνικέςδιαχείρισης του χαρτοφυλακίου τους.
Το spitogatos.gr απευθύνεται και σε ξένους ιδιώτες και επενδυτές που αναζητούν ακίνητο στην Ελλάδα, αλλά και σε κτηματομεσίτες που έχουν έδρα στο εξωτερικό, αλλά συμφέροντα στη χώρα μας.
Η επαφή γίνεται μέσω της βρετανικής έκδοσης http://www.homegreekhome.com/ , την οποία επισκέπτονται περί τους 30.000 επισκέπτες. Επόμενο βήμα είναι η μετάφραση του site και σε άλλες γλώσσες -και κυρίως στα ρωσικά και στα γερμανικά- και η προσέλκυση αγγελιών και από το εξωτερικό. Ηδη στην ιστοσελίδα υπάρχουν αγγελίες για ακίνητα σε Ντουμπάι, Μαϊάμι, Ελβετία, Βαλκάνια και Κύπρο, θεωρείται όμως ότι ο τομέας αυτός μπορεί να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο, δημιουργώντας ένα νέο κοινό για το spitogatos
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Αναδημοσιευση από Το Πρώτο Θέμα , της Μαριαννας Τζαννέ
ΚΥΡΙΑΚH 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2010 στο ένθετο "BUSINESS STORIES"
http://cdn.spitogatos.gr/main/enimerosi/marketing/ProtoThema304bs.pdf
Εταιρεία :LEAD GENERATION AE (Μελαχροινός Δημήτριος Π.)
Υπηρεσίες Διαδικτυακής Διαφήμισης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου