Πέμπτη, 9 Δεκεμβρίου 2010

BUSINESS STORIES:Φ.Ρήγας – Θ.Βασιλειάδης

Σε ηλικία 23 ετών, έφτιαξαν από το πουθενά ένα από τα σοβαρότερα ελληνικά job sites, κολυμπώντας στα βαθιά νερά του διαδικτυακού επιχειρείν με την ιστοσελίδα kariera.gr. Η ιδέα ήταν να πουλήσουν 3.000 βιογραφικά στις ελληνικές επιχειρήσεις, με σκοπό να εξοφλήσουν ένα χρέος 20 εκατ. δραχμών τότε. Οχι μόνο τα κατάφεραν, αλλά στα 32 τους πούλησαν την εταιρεία την οποία δημιούργησαν στο Νο1 αμερικανικό site εύρεσης εργασίας, και σήμερα τα δύο φιλαράκια από την ΑΣΟΕΕ, οι κύριοι Φάνης Ρήγας και Θεόφιλος Βασιλειάδης, αποτελούν τμήμα ενός διεθνούς δικτύου ιστοσελίδων απασχόλησης, μανατζάροντας την ελληνική θυγατρική της CareerBuilder.com, στην οποία πριν από δύο χρόνια μεταβίβασαν το 100% των μετοχών τους.




Και έχει ιδιαίτερη σημασία ότι μαζί με τους Γάλλους, τους Αγγλους και τους Σουηδούς αποτελούν τα μέλη μιας ηγετικής ομάδας στελεχών, την οποία οι Αμερικανοί έχουν εμπιστευτεί για να πετύχουν τη δημιουργία ενός ισχυρού και κερδοφόρου brand στην Ευρώπη.



Η αρχή έγινε πρόσφατα όταν οι Αμερικανοί ανέθεσαν την οργάνωση της ιταλικής θυγατρικής τους στον κ. Ρήγα, ενώ ο κ. Βασιλειάδης πολύ σύντομα θα αναλάβει υπεύθυνος της ευρωπαϊκής στρατηγικής του CarrierBuilder.com.



Η επαγγελματική αναρρίχηση των δύο Ελλήνων μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Οπως μας αποκαλύπτει ο κ. Ρήγας, η ελληνική θυγατρική μαζί με τη γαλλική χρηματοδοτούν όλες τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε., καθώς είναι οι δύο πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις της αμερικανικής εταιρείας στην Ευρώπη, με συνολικά έσοδα 14 εκατ. ευρώ.



40% μείωση στις προσλήψεις



Ρωτάμε τον επικεφαλής του kariera.gr πώς αποτυπώνεται στην εταιρεία η κρίση της αγοράς εργασίας. Οπως μας εξηγεί, τα μηνύματα δεν είναι ενθαρρυντικά. Το τελευταίο τετράμηνο (Μάρτιος-Ιούνιος 2009) παρατηρήθηκε αύξηση στα βιογραφικά που λαμβάνει κατά μέσο όρο καθεμία αγγελία που αναρτάται στην ιστοσελίδα της (από 40 που ήταν κατά μέσο όρο πέρυσι, σήμερα είναι 65), κάτι που υποδηλώνει ότι όλο και περισσότερος κόσμος ψάχνει δουλειά, ενώ οι θέσεις εργασίας μειώνονται. Τον Μάιο του 2008, οι αγγελίες για θέσεις εργασίας ανέρχονταν περίπου σε 1.800. Φέτος ο αριθμός αυτός εμφανίζεται μειωμένος κατά 40% και δεν ξεπερνά τις 1.080, γεγονός που δηλώνει πάγωμα των προσλήψεων.



Η CareerBuilder.com



Η CareerBuilder.com ιδρύθηκε το 1995 και είναι το μεγαλύτερο online site εργασίας στις ΗΠΑ, με 23 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες τον μήνα και 3.000 εργαζομένους. Σήμερα διαθέτει παρουσία σε 15 χώρες και ετήσια έσοδα που αγγίζουν τα 800 εκατ. δολάρια, με άμεσο στόχο την εισαγωγή των μετοχών της στο Χρηματιστήριο. Αντίστοιχα το site kariera.gr επισκέπτονται 250.000 μοναδικοί επισκέπτες τον μήνα, αναζητώντας εργασία μέσα από ένα πλήθος αγγελιών που ανεβάζουν οι 2.500 επιχειρήσεις-πελάτες της Kariera.



Το πάντρεμα με την CareerBuilder ήρθε σε μια εποχή που οι ιδρυτές της ελληνικής εταιρείας είχαν ολοκληρώσει ένα σχεδόν δεκαετή κύκλο στην αγορά εργασίας και αναζητούσαν έναν νέο βηματισμό, ικανό να τους καταστήσει κρίκο μιας διεθνούς αλυσίδας υπηρεσιών. Η συγκυρία είναι εξαιρετική καθώς την ίδια εποχή τα λαγωνικά της αμερικανικής εταιρείας προσπαθούν να ανακαλύψουν πετυχημένα online site εργασίας ανά την Ευρώπη, με στόχο να απλώσουν τα «πλοκάμια» τους στη διεθνή αγορά. Ετσι θα γίνουν οι εξαγορές σε Σουηδία και Ολλανδία και την ίδια εποχή αποκτούν και το kariera.gr, με έσοδα που πέρυσι ανήλθαν σε 3,4 εκατ. ευρώ και κέρδη 430.000 ευρώ.



Οταν η «Chipita» διαφημίστηκε...



Για τους δύο νεαρούς επιχειρηματίες η επιτυχία δεν ήρθε πολύ δύσκολα. Ο κυριότερος λόγος ήταν ότι ήταν τόσο νέοι όταν ξεκίνησαν και τόσο «πωρωμένοι» με αυτό που έκαναν, που είχαν άγνοια κινδύνου αλλά και ρίσκου. Πιτσιρικάδες ακόμη είχαν οργανωθεί τόσο καλά στους κόλπους της πανεπιστημιακής κοινότητας, που ως μέλη της AIESEC (διεθνής ένωση φοιτητών) είχαν οργανώσει το πρώτο επιχειρηματικό φόρουμ στην ΑΣΟΕΕ με προσκεκλημένο τον κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο, ιδρυτή της «Chipita» και νυν διευθύνοντα σύμβουλο της Vivartia.



«Εκείνη την εποχή οι διεθνείς τάσεις ήταν γύρω από την ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων και έτσι σκεφτήκαμε να οργανώσουμε μια εκδήλωση που θα δίδασκε στους φοιτητές πώς μπορούν να γίνουν επιχειρηματίες», εξηγεί στο «business stories» ο κ. Ρήγας. Η επιλογή του κ. Θεοδωρόπουλου έγινε μάλλον τυχαία, αφού μέχρι τότε οι νεαροί γνώριζαν ελάχιστα πράγματα για τον επιχειρηματία, πέραν ίσως από τον έντονα εξαγωγικό χαρακτήρα της εταιρείας.



Οι φοιτητές της ΑΣΟΕΕ εντυπωσιάζονται από τη φράση του κ. Θεοδωρόπουλου ότι «η “Chipita” είναι μια ελληνική εταιρεία που τρέφει με κρουασάν όλη την Αίγυπτο» και αυτό θα γίνει η αφορμή για να τρυπώσει στο μυαλό τους η ιδέα να ασχοληθούν με τις επιχειρήσεις. Η πρώτη προσπάθεια δεν θα αργήσει να υλοποιηθεί, αλλά οι δύο φοιτητές θα στραφούν αρχικά στις εκδόσεις, φτιάχνοντας ένα περιοδικό που στόχο είχε να ενημερώσει τους φοιτητές για όλες τις ευκαιρίες που είχαν μέσα στο πανεπιστήμιο (προγράμματα σπουδών, μεταπτυχιακά κ.ά.).



«Ο πιο καλός ο φοιτητής», όπως πλασάρεται στην πανεπιστημιακή πιάτσα, το εκδοτικό πόνημα των δύο νεαρών διανέμεται δωρεάν και μαζεύει έσοδα από διαφήμιση, το 1997, ύψους 2 εκατ. δραχμών. Από τους πρώτους που θα συνδράμουν την επιχειρηματική πρωτοβουλία είναι ο κ. Θεοδωρόπουλος και η «Chipita» θα είναι από τις πρώτες εταιρείες που δέχονται να διαφημιστούν.



Το περιοδικό στήνεται στο σπίτι του Θεόφιλου στον Χολαργό επί τρεις μήνες, αλλά η άγνοια περί των εκδόσεων θα δημιουργήσει πολλά ευτράπελα στους νεαρούς επιχειρηματίες. Οταν βγήκε το πρώτο τεύχος μάζεψαν όλες τις οικονομίες τους και πήγαν να πληρώσουν το τυπογραφείο που κόστιζε 800.000 δρχ. «Ο τυπογράφος σοκαρίστηκε όταν μας είδε να τον πληρώνουμε με μετρητά και την επόμενη μέρα μάς ρώτησε αν θέλαμε να μας επιστρέψει τα χρήματα. Τότε δεν είχαμε ιδέα τι σημαίνει μεταχρονολογημένη επιταγή», λέει γελώντας ο κ. Ρήγας.



Εστησαν γέφυρα ανάμεσα σε business και πανεπιστήμιο



Παράλληλα με το περιοδικό, οι δύο νεαροί δουλεύουν και μια πιο «προχωρημένη» έκδοση, που θα βοηθούσε τους φοιτητές να βρουν εργασία και θα τους έδινε συμβουλές για το πώς θα φτιάξουν το βιογραφικό τους, αλλά και πώς θα κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές.



Ο σχεδιασμός είναι πολύ μελετημένος αλλά τα οικονομικά δεν τους βγαίνουν, αφού με τους πρώτους υπολογισμούς ανακαλύπτουν ότι το περιοδικό «Καριέρα» θα τους βάλει μέσα την πρώτη χρονιά 150.000 δρχ. Οι συμφωνίες που είχαν κλείσει για διαφήμιση τους αναγκάζουν να προχωρήσουν στην έκδοση, με την ελπίδα ότι θα καταφέρουν να... ρεφάρουν στις επόμενες εκδόσεις και την ίδια περίοδο οργανώνουν τις «Ημέρες Καριέρας», μια εκδήλωση που καθιερώνουν στην αγορά, με στόχο να φέρουν κοντά φοιτητές και εργοδότες. «Ηταν ένα είδος έκθεσης όπου οι εταιρείες, αντί να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, διαφήμιζαν τις θέσεις εργασίας», αναφέρει ο κ. Ρήγας.



Η εκδήλωση θα συγκεντρώσει το ενδιαφέρον 50 επιχειρήσεων, χορηγίες από πανίσχυρες εταιρείες («Coca-Cola», «Vodafone», «Chipita», «Friesland» κ.ά.) και θα συλλέξει βιογραφικά από 3.000 υποψήφιους εργαζόμενους, οι οποίοι θα αποτελέσουν το κυριότερο όπλο της επιχείρησης για να βγει στην αγορά και να χτίσει όνομα. Οι «Ημέρες Καριέρας» είχαν στεφθεί με απόλυτη επιτυχία, αλλά τελικά ζημίωσαν την εταιρεία με 20 εκατ. δρχ., προκαλώντας νέους πονοκεφάλους. Σκέφτονται να πουλήσουν τα βιογραφικά σε εταιρείες που δεν συμμετείχαν στην εκδήλωση για να ξεχρεώσουν, αλλά συναντούν κλειστές πόρτες, καθώς τα βιογραφικά πρέπει να επικαιροποιηθούν, αφού έχουν μεσολαβήσει περίπου 6 μήνες από τότε που συλλέχθηκαν. Τότε πέφτει στο τραπέζι η ιδέα του website kariera.gr, από την οποία θα ξεκινήσει το success story της εταιρείας και η εκτίναξη των μεγεθών της, κατατάσσοντάς την στις πλέον ανερχόμενες ελληνικές εταιρείες.



Πώς αντλούν προσωπικούς



Σήμερα, στην ιστοσελίδα kariera.gr, οι περίπου 250.000 επισκέπτες μπορούν να επιλέξουν ανά κλάδο τις θέσεις που τους ενδιαφέρουν, να βάλουν τα βιογραφικά τους στη βάση δεδομένων του site, από την οποία αντλούν ανθρώπινο δυναμικό εκατοντάδες επιχειρήσεις, να ενημερωθούν με email για τις ανάγκες της αγοράς σε θέσεις εργασίας, αλλά και να πάρουν χρήσιμες συμβουλές για το πώς θα έχουν ένα πετυχημένο interview, πώς θα συντάξουν ένα σωστό βιογραφικό κ.ά.



Σύμφωνα με την εταιρεία, στο top 3 των ειδικοτήτων του site με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι ο τομέας των πωλήσεων και ακολουθούν η πληροφορική, οι τεχνολογίες και οι θέσεις γραμματειακής υποστήριξης

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου